Projekt nowego salonu w Bochni opiera się na dwóch zagadnieniach: przestrzeni i świetle. Będzie on podzielony na wyraźne strefy: po pierwsze ze względu na wygodę klientów, po drugie dla komfortu pracy. W salonie na co dzień pracuje handlowiec, który często rozmawia przez telefon – trzeba zapewnić mu prywatność i zadbać, aby gościom nie przeszkadzały odgłosy rozmowy.
Wybór drzwi, okien, bram lub ogrodzenia to ważna decyzja. Klienci potrzebują ciszy i przestrzeni, by łatwiej przemyśleć wszystkie argumenty, a także lepiej zapamiętać produkty i ich funkcje.
Otwarci na przestrzeń
W „Nowoczesnym Domu” bardzo ważna jest przestrzeń. Nic nie podkreśli jej tak, jak okna WIŚNIOWSKI. W salonie pojawią się na dwa ich modele. Po pierwsze okna PVC – obowiązkowo z nakładką aluminiową, by pokazać je w wersji kolorystycznej kolekcji Home Inclusive 2.0. A do tego aluminiowe drzwi tarasowe HS.
Przestrzeń salonu Nowoczesny Dom została tak zaprojektowana, by zmieścić w sobie nie tylko klienta, ale również jego wyobrażenia. Szukając produktu dla swojego domu mimowolnie umieszczamy go w docelowym miejscu – robimy to używając jedynie wyobraźni. Jak więc wspomóc nasze wyobrażenia, by widok, który ujrzymy był satysfakcjonujący i bliski rzeczywistości?
Po pierwsze, co dobrze widać na przykładzie salonu Nowoczesny Dom, pamiętajmy o tym, że każdy obraz ma ramę. Oddziela go ona od ściany i mówi, w którym miejscu możemy zacząć tworzyć własne wyobrażenia o scenie, którą widzimy. Biała obwódka ściany wokół okna czy drzwi tarasowych, umożliwia umieszczenie w tym miejscu – oczywiście za pomocą wyobraźni – np. koloru elewacji naszego domu. O ile prościej wówczas podjąć decyzję o zakupie konkretnego produktu!
Jak z obrazka
Wszystkie produktu marki WIŚNIOWSKI: bramy garażowe, okna, drzwi i ogrodzenia – są umieszczane w ramach, jak obrazy. Całą resztę wokół nich pozostawiamy wyobraźni klienta. Porozmawiajmy o obrazie, który zawiera się w tej ramie i tym, jak podkreślamy jego niezwykłość.
Słowo klucz: komunikacja produktowa. Dzięki niej jesteśmy w stanie przekazać klientom wszystkie najważniejsze informacje w bardzo szybki i przyjazny. Właściciel salonu nie musi angażować swoich pracowników w obsługę klienta już na samym początku, pierwsze spotkanie naszych gości z produktami jest więc znacznie bardziej naturalne i bazuje na czystych emocjach.
To, co ma być opowiedziane klientowi o produktach marki WIŚNIOWSKI umieszczone jest na naklejkach, które mówią same za siebie. To krótkie, jasne komunikaty, które można bez trudu zrozumieć i porównać ze swoimi oczekiwaniami.
Jakie jeszcze zalety niesie z sobą nowoczesne podejście do budowania salonów ekspozycyjnych? Zyskujemy pewność, że nie odrzucimy klienta elementami, niekoniecznie będą pasowały do jego gustu. Należy o tym pamiętać, gdy zdecydujemy się na umieszczenie jakiegokolwiek dodatku w przestrzeni, do której mają dostęp klienci, bo w praktyce to właśnie oni są właścicielami salonu ekspozycyjnego. Został on stworzony dla nich i ma odpowiadać ich gustom.
Salonowe Rewolucje – współpraca z ekspertami
Salonowe Rewolucje to projekt stworzony we współpracy z Shop Doktorem Markiem Borowińskim – ekspertem Visual Merchandisingu i ambasadorem programu. Specjalizuje się on w neuromerchandisingu, psychofizjologii widzenia i oddziaływania kolorów na konsumentów. Projekty wnętrz, ekspozycji i otoczenia salonu stworzyli dyplomowani architekci pracujący dla marki WIŚNIOWSKI.